Jun 30, 2010

maaf kan aku

Aku bukan sesiapa untuk kau hargai..
Berilah cinta itu untuk yang selayaknya..

Jika kesunyian adalah yang terbaik untuk aku..biarkan aku begini..




Terus bersendiri..
Meniti hari-hari sepiku..

Jun 27, 2010

takdir.

"Ya Allah peliharalah mereka yang aku sayangi
dan
yang menyayangi diriku"

..
..
..
..
..

"kadang-kadang kita tak dapat apa yang kita nak..tapi yang kita tak nak tu lah yang sebenarnya terbaik untuk kita..siapa tahu?..Allah dah aturkan yang terbaik untuk kita..."


Jun 24, 2010

mahirah punya kisah.

jap2..sebelum tu meh kite nyanyi lagu AF tu ramai2 dulu..
"...percaya pada diri dengan harapan dan keyakinan..
menuju puncak!..gemilang cahaya, mengukir cita seindah rasa..."
...(sambil mengheret beg luggage tu) hahahaha =D

ok2 ntah hape2 aku merepek kan..? sebenarnye aku baru lepas
tolong adik aku, mahirah..packing barang2 die segala bagai mak nenek..
die dapat sambung belajar kat uitm machang, kelantan..
adik aku yg bongsu, si miza ni cakap ape tau kt si mahirah ni.." kak cik, selamat berkampung halaman kt kelantan..kecek klate r pasnie..." hahahaha..

my sis, mahirah najibah =D

my sistas..miza fathini dan mahirah najibah

by the way..kepada semua yang dapat masuk ke ipta/ipts tahniah di ucapkan..
welcome to the club! hehe..selamat melayari alam mahasiswa/mahasiswi dan alam campus..
selamat belajar! dan semoga menjadi insan cemerlang, gemilang dan terbilang!..wah wah wah aku kalo bagi nasihat bukan main..hehe =D

hurm k la kawan2..ari pon dh lewat malam..
besok suboh pagi2 saye dan family nk berangkat ke kelantan..
saye masuk kamar dulu yer..nk rehat secukupnye sebab
esok nak drive..bye, aslmkum =D

Jun 23, 2010

ok cun 200!!

tahniah kepada encik rutikeben hehe ;-)
yang bertuah menjadi follower yg ke-200 saye..
tocey2!!...tenkiu =D

blog encik rutikeben memang best, terbaikkkk ah..header die cun seyh..
blog simple and menarik..ramai peminat blog die nie, dh cecah angka 4 ratus plus plus org dh..


note : terharu ;(.. sebab blog ni blog tak seberapa je..
tengok lah..simple se-simple simple nyer..
dah la tuan blog ni update pon ikut mood rajin die jer..
tup2 dh 200 follower..cam magik jew, terkejut mak nyah oii..

Jun 21, 2010

terengganu cuti ahad next weeks!


disebabkan terengganu muncul juara keseluruhan
Sukma kat Melaka lalu..seperti yg di jangka oleh seluruh warga terengganu,
Menteri Besar telah mengumumkan bahawa ari ahad minggu
depan adalah cuti umum bagi seluruh
rakyat terengganu..hehehe.. suker2! yeay yeay!! hooooooreyyy!!

;p biar r aku xkeje pon ..
janji aku happy tgk mereka2 yg bekerja ni happy =D

Jun 20, 2010

.: aKu beLaJaR :.

aku belajar
melupakan kisah silam
yang sarat dengan dendam
dari api yang tak
mungkin padam...

aku belajar
mengharungi hari ini
yang penuh teka-teki
kerana waktu belum lagi
terhenti...

aku belajar
menghargai hari esok
yang banyak lagi
tersorok memanggilku untuk
menjenguk...

aku berlari
jauhnya tak bertepi
tak ku peduli kaca dan duri
yang melukai diri...

aku melangkah
dalam keadaan pasrah
tak ku hirau harapanku musnah
yang membuat ku tabah...

aku belajar
untuk menyayangi dan disayangi
menerima dan memberi
tertawa dan tangisi
setiap detik dan setiap hari
dari semua yang ku
pelajari...


tulus ikhlas suci,
mar

Jun 18, 2010

terengganu JUARA! hoooyey..

hahahahaha..
saye terlebih happy malam nie..

terengganu dapat pingat emas bola sepak lagi!!
3 sukma berturut-turut..
:) :) :) :)

bangga..bangga..hahaha

terengganu..mampukah juara??

jom beralih tumpuan seketika dari World Cup..
kita bagi tumpuan dekat pasukan bola sepak SUKMA Melaka plak..
malam nie Terengganu lwn Selangor..huhu..
perlawanan final yg menentukan pingat emas dan perak..
opcos la saye sokong tgganu..ganu kiter!
hopefully terengganu dapat bawak balik pingat emas lagi kali nie..
dan mengikut pungutan pingat sehingga saye post entry nie,
terengganu pada kedudukan tempat pertama..hehe ;-)
tahniah!! tahniah!! buat atlit2 terengganu..
kalo terengganu juara keseluruhan lagi, same2 kite tunggu
pengumuman cuti umum dari Menteri Besar yer..hehe =D

note : entry nie bersifat kenegerian cket..~~watever...!!~~
saye bangga menjadi anak terengganu! ;-)

Jun 15, 2010

Contest Anda PHOTOGENIC??


actually si comel tukang pengcreate contest ni adalah cikIzyan, contest ni tutup pada 30 jun 2010.kalo nk tahu lebih lanjut pasal contest or terma2 dan syarat contest ni sile ke blog cikIzyan..kt blog die ade maklumat lengkap =D
special thanks for cikIzyan sebab sudi anjur contest nie..
awk comel la..cun seyh..auwww..


Contest Anda PHOTOGENIC??
ermm jap2..saye photogenic ke ek??
camera friendly adelah kot..hehe =D

ini ade lah gambar paling comel kot..muahaha..
oh yer2 sile muntah..sile muntah..
nah amik plastik nie ;p

ermm ni time tgh koya!
time nie sebelum pegi interview tuk prktikal kot..
hehe name pon time nk g interniew kan,
so sebab tu la bibir tu nampak cam menyerlah sket..auww syeksi bibir i..
sebab dari bibir tu la nanti nk goda tukang interview tu..hihihi =D
dan gambar nie la jugak saye letak kt atas tu ;p
ntah hape2..muahaha ;-)


ermm saye tahu kakak2 saye ni pon comel2..
oleh itu saye nak tag :-

1. kak anis
2. puan gadet
3. puan hernee

Jun 6, 2010

Meniti Titian Usang


penyanyi: kumpulan search

MENITI TITIAN USANG

Kertas putih salju
Ku coretkan kedukaanku
Hitam dan kelabu
Adalah warna dalam hidupku

Kejutkanlah aku kawan
Aku sedang bermimpi
Kejutkanlah aku
Yang sengsara dalam mimpi

Gementar kakiku
Meniti titian usang
Berdegup jantungku
Apakah dapat ku ke seberang

Sambutlah tanganku kawan
Aku takut tenggelam
Sambutlah tanganku kawan
Jurangnya sangat dalam

Jurangnya sangat mengerikan
Ramai yang telah kecundang
Dia sedang menunggu
Untuk memimpimku
Di seberang sana
Adanya cahaya

ni actually lirik lagu..tajuk dia meniti titian usang yg di nyanyikan oleh kumpulan search..dlm pada hatiku berdebar2 ngn result final semester lepas, tibe2 lagu nie kuar dlm lappy aku sebab mase aku tengah berblogging ni aku on media player..secara otomatik aku senyum sorg2 sambil gelak2 hahaha..naseb baik xde sape2 tengok..lagu ni mengingatkan aku pada kenangan lalu..ade cerita berkaitan ngn lagu nie sewaktu di perkampungan org asli pos senderut, kuala lipis tu..peristiwa sangat menyayat hati huhuhu..sepanjang pulang dari kuala lipis ke KL pon, xabis2 karoeke lagu ni kt dalam bus.."ni lagu tema tuk program nie" bak kate encik xxxxx a.k.a pegawai uniKL yg terkenal dengan kesewelan die sepanjang program nie..hahaha lawak2..buat mr J bukan name sebenar, terima lah dengan redha ye!..

titian usang yg dimaksudkan..muahaha!


sampai aritu, kat kedai makan tibe2 aku dengar lagu nie kt kedai tu, terus jew aku gelak tanpa peduli org2 persekitaran..haha punye la kuat aura lagu ni..sampai dengar even kt mane2 pon mesti aku senyum sorg2 mengenangkan lagu tema ni..lahai kenangan-kenangan..huhu


note : my lalink ku sayang kak fieza, ayu and nazirah..mar tahu korang kalo bace ni pon mesti gelak nie..korang bukan reti gelak sopan-sopan..mesti gelak guling-guling nie..hahahaha..sampai semester depan pon confirm tak abis lagi kene bahan.


Jun 5, 2010

..detik itu..


menanti tibanya detik itu.
detik kesempurnaan sepanjang semester lepas.
aku takut.jiwa kacau.hati berdebar2.
erm adakah result semester ini lebih baik
dari semester lepas atau sebaliknya...??
aku menanti dalam kepasrahan.
berserah pada yg Maha Esa.

Jun 4, 2010

hehe.ntah ape-ape.


mood: happy =D


this week-->
today -->
(sile click pada pic tuk tumbesaran)

tak sangka ooo org2 oversea especially org2 kt egypt pon
jengah blog aku..
padahal blog ini xseberapa pon..
mereka2 yang kt oversea ni mesti org2 malaysia yg
study or keje kt sane i think =D
anyway, terima kasih yer..
to people who came from original egypt, syukran jazilan =D
haha ntah hape2 ayat aku..ok itu saje yg sempat
saye update di pagi seindah suria ini.


Jun 3, 2010

saya seadanya.


actually ramai yg nk tahu siapa saye.haha perasannye die.macamlah ramai sangat readers.wakakaka.well,saye kan mmg suka perasan.haha.btw, ade la beberape kerat manusia nk kenal-kenalan.oh well saye kan friendly muahaha.now i descrice about myself ok.erm korg nk tahu sangat kan,nama saye nurul mardhiah.just coll me mar.yg merdhieya tu not my name la.korg salah faham nie.tu saje2 je bubuh reka sebab nk bagi nama macam orang puteh sket.currently study at uniKL dalam bidang computer system security.erm ape lagi ek korg nk tahu? ok saye anak jati terengganu and tinggal kt kelulut, marang trg but currently stay at bangsar,KL.sape2 yg org terengganu jugak tu mesti tahu kt mane kampung saye kan.and now tengah cuti semester.bosan tahap dewa dah nie.lambat lagi next sem,jenuh nak tunggu julai.huhu.erm dlm family plak merupakan anak ke-3 dr 6 beradik.mempunyai 2 abg dan 3 adik pempuan.oh lupe plak pasal umur,yer2 saye ngaku dh tua.berumur 22.tapi pangai macam umur 17,xsedar diri langsung.wakakaka.bajet selalu muda belia remaja gitu.saye dulu budak sport, aktif dalam sukan netball, as a shooter.tapi zaman kegemilangan tu dah lame berlalu.hobi saye merepek merapu.meperek dan merapu aka ngok ngeks nie dah sebahagian hidup saye.hehe.ok.tu jew la kot.so seperti tajuk di atas, terimalah saye seadanya as a part of blogger and as ur friends.hmm kalo nak kenal-kenalan lebih2 lagi sile datang jumpe ayah ngn mak saye plak k..ade brannnn?? muahahaha..

ok sekian sahaje pot pet pot pet saye dr saye yg ngok ngek.

wassalam =D
senyum sokmo k!!



taktahunakletaktajukape =D

salam..
saye baru aje walking2 kt blog kawan2 tadi.bosan gile ouh
cuti2 cmnie.pastu kan..kan..kan..terharuuuuuuu..!
tibe2 terharu jap.oh tidakkkkkkkkk.
mr. konnichiwa a.k.a caliph shuriken ni buat saye terharu laa..
pakcik! terima kasih yer.xsangka jadi yg ke-100 pengikut setia
and dapat special entry nie..
~~ngeh ngeh ngeh =D

Jun 1, 2010

kuku dan kesihatan

Jom kite belek2 mengenai kesihatan kuku plak yo!...
tetibe plk rase nk share ngn korng..
"sharing is caring.." hmmm diharapkan pengetahuan dan
info nie berguna untuk korg semua lah yer!...
layaaaaaaaannnnn zaaaassssss =D

Ramai yang memberi pendapat bahawa kuku juga boleh
memberi petanda kepada beberapa penyakit.
Meskipun ia bukanlah menjadi kayu pengukur yang
sebenar berhubung tahap kesihatan seseorang, namun
apa salahnya sekiranya kamu memberi
perhatian kepada kesihatan kamu.

mengalami sakit di bahagian hati
kuku biasanya akan berwarna putih.

sakit di bahagian paru-paru
kuku kamu di katakan akan bertukar warna kepada kekuning-kuningan
di samping lambat panjang.

kekurangan darah
kuku kamu kelihatan pucat dan lesu warnanya.

diabetis
kuku kamu berwarna kuning-kekuningan.


ni contoh kuku yang sehat.


**** tambahah info mengenai kuku.

1. Struktur berwarna putih kemerahan seakan bentuk bulan sabit di pangkal
kuku dikenali sebagai Luluna.

2. Eponikium ialah lapisan kulit lutcahaya yang berada di pangkal kuku.
Ia juga dikenali sebagai kutikel.

3. Bagi mengelakkan kuku kaki kamu berbau pula, kamu boleh berendamkan
kedua-dua belah kaki kamu itu dengan air suam yang dicampurkan
dengan garam mandian. SELAMAT MENCUBA!


begini dan begitu.

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia
olololo sopan2 sket arinie..hehe
setelah sekian lame xjwb tag2 nie..
telah men'tag' saye..
so, time kasih yer makcik..meh i jawab...


1) apa yang bermain di fikiran you all sekarang?
erm pikir nk kawen, nk kawen..aishh bile nk kawen nie**hehe gatal!

2) apakah nama samaran you all?
macam-macam!!...kuikuikui
kwn2 panggil mar, org2 yg sesat panggil nurul, ade sorg jiran
merangkap mmber baik nie
panggil diyah**huhu ntah hape2..
and family panggil kak teh..

3) berikan 3 orang yang you all sayang?
umie, walid and bakal suami(erm sape pon mak xtau nyah! hehe)

4) panggilan untuk 'si dia'?
takde 'si dia'..so, cmne nk panggil!..?? muahaha

5) hadiah yang you all impikan dari seseorang yang istimewa?
saye tak impikan ape2 pon..sbb xde yang istimewa..hakhakhak
cuma kalo ade lah nanti kan(**kot2 ada)
saye cuma nk kasih sayang dan
kebahagiaan!..tu jew!
xnak hadiah yg special2!(hehe poyo di situ)

6) blog mana yang you all suka visit?
xde yg special but overall
blog yg cerita2
dan penulisan2 dorg best! and blog yg comel2 n cute!..hehe


7) tag kan kepada 8 blogger you all
8 blogger?? umangaih jenuh mak cmnie nyah oii..
ok2 xpe2..meh mak nk tag sape2 yg bertuah tue..

1. ayu
2. ella
3. echah
4. c-ma
5. Syafiq kadiran
6. Aidy Shahiezad
7. Iqa
8.Aqib

sape2 yg terpilih tu sile2 la yer jwb dgn
khusyuk dan tekun, ibarat jawab final exam gitu!!..muahahaha!!