May 9, 2011

Terjah Tutti Frutti!

Ni makan first time katenye. Haruslah mcm jakun sket kan. Serius sedap! Aku makan kat tutti frutti kat The Curve. Jauh aku mengajak sepupu ke sana. Kebetulan sepupu aku memang nak lepak sana pon. Memang cantek sangat la kan. Hihihi. Aku rasa semua orang dah try. Aku jer lambat nak menerai kot. Tapi tak kesah lah. Hihi nak tahu lagi kat mane tutti frutti ni punye cawangan, sile ke website Tutti Frutti Malaysia yer. Harga satu cup yang aku punye tu lebih kurang rm15.

Bersama sepupu kesayangan :)

Apr 27, 2011

My friends and my officemates.


Assalamualaikum.
Dah last-last day ni hati ni mcm sayu jer. kenangan bersama mereka-mereka ini tak akan saye lupekan. sedihnye hati nk berpisah. semua sporting. best kawan ngn dorg-dorg ni. 4bulan bersama rasa mcm kejap je, macam baru semalam berkenalan. semua satu kepala. best gila dpt kawan macam dorg-dorg ni. kt opis, time bos-bos tak de macam kedai kopi. siap boleh nyanyi lagu cerita kedai kopi lagi. dan yang penting pasni pasti merindui gosip-gosip panas dan hangat ketika bersama mereka. ade je cerita-cerita hangat yg terkini. macam melodi.


amir, me, hanafi and husna.


dayah, me and farhana.


Mereka ni semua sama-sama trainees. terima kaseh korg. walaupon kejap jer kita ditakdirkan bersama, berkawan, berkongsi suka duka bersama tapi kita tetap bahagia. kita tetap rapat dan kamceng. indahnya kenangan itu. suka duka yang telah kita lalui bersama mematangkan kita semua. pasti aku akan ingat korg dan kenang korg dalam setiap doaku..masing-masing punya gelagat kadang-kadang sengal dan ntah hape-hape tu buat aku terhibur..hmmmmm..dah la..tak nak tulis panjang-panjang, nanti kang ade je meleleh air mata ni kang.

Esok dh last day :(

Semoga berjumpa lagi. Hopefully friendships ni tak akan putus. teruskan perjuangan korg. Aku di sini sentiasa mendoakan kejayaan korg.
I will missing youalls.


Apr 16, 2011

Hari-hari terakhir praktikal.

Assalamualaikum.

Ya ampun. Lama gila tak online. Bukan ape, kate dah hari-hari terakhir kan. So sekarang ni tengah bercinta nak siapkan report internship. 29 April ni hari last aku kt opis. Lalalala. Hehehe.

Walau sesibuk mana pon aku tetap baca and tinggalkan komen kt blog korang. Sape kate aku tak jengah? Aku ade je jenguk-jenguk dan singgah-singgah kt blog korang.



Aiyaaakk tetiba gambar syok sendiri ada kt sini plak. Hehehe.
Eee tak sabor rasanya nk abiskan internship ni. Aku nak balik kampung. Nak bercuti. Bestnye! hehe..


Apr 10, 2011

Part 3 : Praktikal story.

Assalamualaikum.

Moh bercerita pasal praktikal lagi. Kalo korang nak tahu sebenarnya masa intership ni bidang aku agak terbabas cikit. Terbabas ke arah bidang networking. Bukan terbabas banyak pon, cikit jer. Aku banyak main dengan server-server. Tapi bagus jugak, sebab aku semakin mendalami bidang networking dan tak ter'over' kalo aku cakap aku dah jatuh cinta pada bidang ni. Hihihi. Dalam bidang IT ni, security dengan networking saling berkait rapat. So, bagi aku xde masalah la. Ha gambar bawah ni ialah salah satu server yang aku setup and godam. Tapi bukan aku 100% la yang buat terutama bab-bab cabling. Jejaka-jejaka technicion yg setup cabling-cabling tu semua. Part ni aku just jadi pemerhati. Yela nama pon bukan dari 'pior' networking kan, so just jadi pemerhati jela. Hihihi

bersama rakan-rakan satu office duk mengodek-godek ape yg patut.
Hihihihi.