Mar 16, 2011

Terima kaseh!

Assalamuailaikum.

Lintas langsung dr opis..mintak maaf bos! ya ampunnn..hiiii :) Tu la, laju sgt internet kt sini. That's why rase nak update. Haha saye tak keji, saye amik peluang cikit jer. Bosan giler katanye ko! Praktikal kt sini, tak banyak keje pon. Best tu mmg la best tp bosan giler la ko nanti, macam aku skrg ni ha.

Tadi dpt cenderhati dari TM, satu beg dia kasik aku..macam-macam ade dlm beg tu buku la, pen la and macam-macam la. Kalo ikutkan kan, dari aku start masuk sini sampai arini dh boleh muat satu kotak dah khazanah-khazanah yg berupa kalendar, pen, buku, diari dan macam-macam lagi dari pelbagai pihak kasi termasuklah company ni sendiri. Hihi nampak nau bos sayang jugak bebudak praktikal ni, sape cakap budak praktikal selalu di pinggir kan? Budak-budak praktikal pon tak terkecuali. Terima kaseh bos! Hihi. Semalam dpt t-shirt dari microsoft. Cantek! :)

Eh jap2, nak sendawa. Eeerrrkkkk!! Alhamdulillah. Ni baru je abes mkn nasi tomato free. Kikiki. Manelah aku tak gemuk kalo cmnie makan free selalu wey! Adeh.


Mar 15, 2011

Part 2 : Praktikal story.

dlm bilik server..sempat ajer..hihi

arini lintas langsung dr opis..bos cuti..hihi (amik kesempatan cikit jer ;p)
ramai plak opismate yg cuti arini..eh salah, bukan arini jer hmm minggu nie kot..ramai okeyh..maybe dorg bwk anak-anak dorg pi holiday kot..maklumlah skrg cuti sekolah..

aiyaaaakkk lama-lama aku kt sini bosan plak.. mereka-mereka ni sgt memanjakan aku..bagi keje cikit jer..tapi bab makan mewah giler..sejak duk sini berat dah bertambah-tambah..gemuk la aku lama-lama kang..boleh montel ni..


p/s : kadang-kadang asyik terpikir jer nape la aku boleh tercampak kt sini.


Mar 14, 2011

saye dan kamu tak ade yg sempurna.

bukan senang nak cari kawan yg baik.
bukan senang juga nk menjadi kawan yg baik.

kawan yg baik tak pernah mengumpat di belakang kwn baiknya.
kawan yg baik tak pernah cemburu dgn kejayaaan kawan baiknya.
sebaliknya kawan yg baiklah yg paling byk membantu kawan baiknya utk mencapai kejayaan.

kawan yg baik tak pernah mempengaruhi kawan baiknya utk membuat perkara yg buruk dan sia-sia.
kawan yg baik adalah org yg selalu mengingati kawan baiknya utk berbuat kebaikan.
kawan yg baik adalah org yg pertama yg di cari bila tiba masa sedih atau gembira.

kawan baik menjadi tempat kita meluahkan perasaan yg tak dapat diluahkan kpd kawan biasa.
kawan yg baik tak pernah memaksa kawan baiknya utk sentiasa berada disisinya.
kawan yg baik tak pernah melarang kawan baiknya utk berkawan dgn kawan yg baik.

kawan yang baik tak pernah cemburu jika kawan baiknya mempunyai ramai kawan baik, kerana kawan yang baik tahu apa yang paling baik untuk kawan baiknya.
kawan yang baik akan sentiasa mendoakan kesejahteraan dan kebahagiaan kawan baiknya di dunia dan di akhirat di dalam doanya.

Kita adalah kawan yang baik jika kita faham bahawa kawan baik kita bukanlah
seorang yang sempurna.
Kita adalah kawan yang baik jika kita menjadi kawan yang baik kepada kawan baik kita.

p/s : best r kata-kata dia ni..


Mar 5, 2011

mak joyah yg busy.


Assalamualaikum..
terasa cm lama giler tak update blog..macam dh lupa nk update cmne (haha lempang kt diri sendiri).. n lately ni busy sket ngn aktiviti2 duniawi..well ;p

1) weekdays keje..gi keje subuh2 pagi(*ok tipu..kul 7.15 kot gi keje haha) ;p
balik plak dh maghrib.. (cea alasan)
balik2 penat woooo (alasan lg).. that's why kemalasan nk update tu ade..

2) weekend plak asyik kuar jer.. kuar merayap.. hehe xpon ade hal.. xpon attend majlis kenduri kawen.. attend majlis kenduri kawen sampai 2 majlis, pastu satu kehulu satu lg kehilir.. macam minggu lepas, satu kt ampang satu lg kt putrajaya.. jauh woooo.

3) lagipon kadang2 aku xtahu nk update ape..bukan semua kite boleh kongsi ye dok? muahaha!


jauh berfikir. merenung masa depan katanye ;p




love,
mar