May 24, 2010

dedicate to nur hidayu.


entry ni special bt sahabat baik saya, Nur Hidayu Zamani..
yunk, bersabarlah di atas apa yg berlaku..
syukur sbb xde sape yg cedera,
just kete jew yg remuk teruk..
ckp kt kak ngah, jgn sedih2 k..
dah2 la tu nanges..

erm korg2 nie mesti xtau ape2 kan..
okeyh kalo korang nk tahu lebey lanjut sile lawat CIK AYU

May 22, 2010

PENGKISAHAN KENEGARAAN 1MALAYSIA

kisah ni aku recall balik ok..
baru ade mase nk update :D

kisahnya...
pagi khamis lalu..

walid : kak teh, mlm esok(means ari jumaat smlm la yer) ade pertandingan tau..pertandingan pengkisahan 1 Malaysia kt Sutra Beach Resort, Setiu..walid dh register nama kt kementerian penerangan tuk masuk pertandingan nie..

aku : what!! (aku dh la tgh mamai2 baru bngun tido mase tue, dh la badan pon xbape sehat..dh la pagi2 bute plk tu!)..eh2 jap..bile?? esok mlm..? what?esok malam doh..doh dang ke nk prepare..?dh nk ckp mende nie..erm tgk la dulu cmne..**(selalu camnie tau, ade jew program yg tidak disangka-sangka kalo aku balik kampung)

*walid ialah ayah aku
*kak teh itu ialah aku

dlm pukul 2 ptg..

en A : asmlkum..awk nie nurul mardhiah kan? ank en.mad..

aku : yer saye..

en A : erm saye en A dr pejabat penerangan daerah marang..ayh awk dh register nama awk dan adik awk masuk pertandingan bla bla bla...dan bla bla..nak no ic dan alamat eyh..nak anta awk mewakili daerah marang ke ibu pejabat penerangan di KL..

aku : oh yekew? mmg ayoh ade kabo tp saye dok tahu mende pon nie..saye baru balik cuti sem..doh saye nk ckp mende kekgi? gile ah nak masuk pertandingan peringkat negeri..tobak la saye dok tahu nok cakap mende kekgi..

en A : awk kan suka bercakap..belasah aje la..ade 6 wakil daerah tp daerah kemaman tarik diri..johan dpt rm2 ribu, naib johan dpt rm1500..n ade 3 adiah saguhati..olo paling komang pon dpt saguhati, saguhati dpt rm 750 tau..saye nk ato doh nie name awok..

***walaupon aku boleh dikira mata duitan jgk, tp kalo bab 2 suruh aku bercakap nie yg aku lemah sket nie..aku suka merapu jew, tu jew yg aku tahu..tp nie kene cerita hal2 sejarah, xleh nk merapu2 sbb nie adalah fakta..

aku : eh2 encik..ermmm cmne ek..k la saye join..

en A : ok2..esok pagi saye ngn driver amik awk kt umh..

********************************************************************

kul 9.00 pagi
gerak dr umh ke Sutra Beach Resort, Setiu..aku feeling2 anak dato' gitu coz ade driver dtg jemput and staft ayh aku dulu..**poyo je kan..

kul 12 tengahari
lunch and check in..


kul 3 ptg
reheasel..setelah undi2 dicabut, maka aku dpt giliran peserta no.5..fuh! naseb baik xdot no.1..kalo tak, gila meroyan aku kt atas stage tu karang..

peserta n0.1 > daerah hulu terengganu
perserta no.2 > daerah dungun
perserta no.3 > daerah setiu
perserta no.4 >daerah besut
perserta no.5 >daerah marang **(aku ler tue)
perserta no.6 >daerah kuala terengganu

**daerah kemaman tarik diri last2 minit..sbb ape xtau la..

kul 9.00 malam..
xpenah2 aku hafal lirik lagu 1 Malaysia, tibe2 td semangat gile nyanyi..
maka tugas aku macam YB membentangkan hujah2 kt parlimen pon bermula la..oh ye, fyi
slide pembentangan dan teks2 ucapan telah dibuat oleh ayah aku..aku just pung pang pung pang jew..tajuk yang akan aku bentangkan ialah "Dasar2 Negara ke arah Perpaduan Nasional"
duk pung pang pung pang pastu adik aku plk bersajak..then aku sambung balik pung pang pung pang..tp kan aku tak tahu la mane dtg semangat YB aku tue..aku rase kt ats pentas tue bukan diri aku sebenar..aku berpung pang pung pang depan 400 tetamu termasuk timbalan pengarah kementerian penerangan n vvip2 lain..oh oh oh mmg siot jew..
very2 tak sangka okeyh..aku kan pemalu..eceh tibe2..

**JOHAN rm2000 n pakage penginapan 3ari 2 mlm di Sutra Beach Resort yg ditaja sendiri oleh Sutra Beach Resort -> daerah setiu (dorg nie sume cikgu2 dr mktb sltn mizan setiu)

**naib johan rm 1500 beserta pakage penginapan 2 hari 1 mlm+rawatan spa -> daerah hulu terengganu

**saguhati rm 750 -> daerah marang
**saguhati rm 750 -> daerah kuala terengganu

** jgn main2..dlm ni ade rm750 tau..

***note : ermm setelah dpt rm750, pastu akhir bulan nie dpt elaun mara plk rm700, campurtolakdarabbahagi ermm kiralah sendiri...pergghhhhh..
den kayo!



May 18, 2010

terima kasih yer!


:. AWARD BEAUTIFUL BLOGGER .:
mintak maaf yer cik tupaikaran.blogspot.com..lambat plak amik award nie..
almaklumlah bizi sket sejak dua menjak nie..
mintak maaf..ya ampun!

oh cm tak percaya je dpt award nie..
oh oh oh oh...beautiful blogger???
jeng jeng jeng
kuang kuang kuang..

terima kasih to tupaikaran.blogspot.com kerana bagi award ni kt saye
saye menghargainye..hehe
terima kasih sekali lagi :D
tp kan macam xbape nk percaye jew..
betul ke nie??
hehehehe :D

edisi kg org asli : hari ketiga.

HARI KETIGA

12/5/2010

hari ni adalah ari terakhir ktorg di sini..huhu..
pagi2 ktorg sarapan dengan maggi kari plus letak telur..haha gile!
makan laju2 sebab takut kene tinggal ngn driver sebab nak naik hilux
plak nk pegi ke sekolah rendah pos senderut..mau pegi melawat sekolah masyarakat
org asli sambil ktorg ade buat amal sket dan bagi ceramah motivasi..
segala ape program kt sekolah berakhir dlm tghari..
balik kemas barang2 sebab kul 3 petang dh gerak nk balik KL..
adoii sakit badan lagi 4 jam duk atas lori..aii dugaan-dugaan..

>

ni dh dalam bus ondaway balik KL..


kenangan2 sepanjang program di perkampungan org asli pos senderut, kuala lipis pahang
ini akan saye kenang sampai bile2 ;)